Wednesday, November 9, 2011

~aku mencintaimu kerana Allah~

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

Ya Allah,aku bermohon kepadaMu..berikan-lah kesembuhan kpd umie dari penyakit yg Engkau berikan..sesungguhnya ia merupakan kafarah dariMu jua..
Ya Rahman Ya Rahiim..kuatkan-lah semangat sahabatku dan ahli keluarganya utk menghadapi ujian dari Mu ini..kami redha dengan ketentuanMu...
dan aku menyayangi sahabat dan keluarganya kerana Mu jua..kekalkan-lah ukhuwah ini hingga ke akhir hayatku... Robbana aatina fi dunya hasanah wa fil akhirati hasanah wa qinna 'azabbannar...
Amiin Ya Robbal 'alamin...


Allah bagi ujian..itu menandakan sayangnya Allah kpd hamba-hambaNya...
entri kali ni khas utk sahabatku tercinta kerana Allah...

berat mata memandang,berat lagi bahu memikul.. cubit paha kanan,paha kiri turut terasa...
Innallaha ma'na..Sesungguhnya Allah bersama-sama kita dan sudah tentu Allah bersama kamu dan keluargamu...tabah-lah kalian menempuhi dugaan ini...

Sahabat...ingat-lah..diriku setia disisimu utk menolong dan menyokongmu dari belakang..kerana dirimu sahabat dunia akhiratku...dan Semestinya,sahabat-sahabat lain juga turut menyokongmu..
Aku tahu dirimu sungguh kuat utk menghadapi ujian Allah kerana dirimu sentiasa kuat kala diriku lemah..dirimu-lah yg selalu mengucapkan kata-kata semangat ketika diriku jatuh tersungkur dek kerana sakit yg Allah berikan kpdku sebagai ujian dan kafarah dosa-dosa yg lalu.. sekarang,giliran aku memberi semangat kpdmu..Bangkit-lah!

bahuku sentiasa menanti dirimu utk berkongsi suka dukamu bersamaku..
syukur kpdNya pertemukan kita..
Aku mencintaimu kerana Allah,sahabat...


  Norsalihah bt Salleh & Wan Noor Anis Amaleena bt W.Ab.Aziz

diabdikan dalam entri ke-64 bersamaan 13 Zulhijjah 1432h
sekian,wassalam...
credit pic to : Rusydee Artz | Lukisan Dakwah

No comments:

Post a Comment